Muzykoterapia Drawno
Muzyka jest motywatorem, który sprawia, że uczniowie chętniej budzą się oddziaływaniom terapeutycznym. Kiedy wpływ melodii, rytmu, pulsu, określonej barwy dźwięków i etap ich głośności jest ciepły i kojący – mamy do tworzenia z muzykoterapią.
Muzykoterapia Świdwin
Ta innowacyjna forma psychoterapii może pomóc podopiecznym dotkniętym wielorakimi zaburzeniami rozwojowymi, somatycznymi, psychosomatycznymi, kinestetyczno-ruchowymi, intelektualnymi czy społecznymi. W jaki twórz wykorzystać tę technikę w sztuce z dzieckiem niepełnosprawnym?
Muzyka jako środek terapeutycznego oddziaływania
Wśród nowoczesnych metod książki z dzieckiem niepełnosprawnym jeszcze szerszą sławą napawa się muzykoterapia, która działa uczniem w badaniu świata. Terapia muzyką jest jakimś z wyjątków terapii kompleksowej cierpiącej na celu ukierunkowanie ruchu, kształtowanie samoregulacji psychoruchowej, koncentracji uwagi, pamięci, kreatywności i wzrost orientacji czasoprzestrzennej. Ponadto, muzykoterapia umożliwia tłumienie neurotycznych elementów postaw lękowych, konstruktywne ukierunkowanie osobowości dziecka i rozbudzenie jego wrażliwości estetycznej.
zobacz również porównywarka cen lego
Muzykoterapia Świdwin
Wpływ muzyki na układ człowieka
Muzykoterapia to sytuacja psychoterapii wykorzystująca muzykę jako środek stymulujący rozwój podopiecznego i regulujący jego wzięcie. Katarzyna Błaszkiewicz, absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Gry i Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz autorka programu Twórczych Zajęć Muzyczno-Plastycznych, wyjaśnia, iż w konstrukcjach tej technologii wyróżniamy muzykoterapię receptywną (ukierunkowaną i nieukierunkowaną) oraz aktywną (ćwiczenia muzyczno-ruchowe i słuchowo-głosowe, improwizacje głosem, cechem a na instrumentach perkusyjnych, psychodrama, pantomima).
Zajęcia z muzykoterapii brane w sztuce z uczniem z niepełnosprawnością
Samą z form oddziaływania terapeutycznego w sztuce z dzieckiem z wadą jest koncert muzykoterapeutyczny. W trakcie takich miejsc podopieczny poddawany jest szeroko pojętej stymulacji polisensorycznej w dziale słuchu, wzroku, dotyku, węchu i smaku. Kluczową kwestię w terminie spotkań terapeutycznych wykonują ćwiczenia motoryki średniej i aktywizacja dziecka w zasięgu kinestetyki. Koncerty muzykoterapeutyczne powinny stanowić montowane przy uwzględnieniu możliwości percepcji podopiecznego. Dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną takie zajęcia przybierają formę żyć na stanie zmysłowym.
Muzykoterapia Świdwin
W praktyki terapeutycznej należy akcentować komunikacyjną rolę dźwięków wydawanych przez podopiecznych borykających się z sztukami w porozumiewaniu się. Warto mieć, że rytm, harmonika i melodyka nadają muzyce znaczenie ekspresyjne, zaś intensywność dźwięku, barwa i wibracje mają kontrakt z emocjonalnym oddziaływaniem muzyki na mózg. Katarzyna Błaszkiewicz dodaje, że najbardziej dynamicznym elementem w muzyce jest rytm, który wraz z metrum i tempem kształtuje przebieg ładowań i wyładowań energetycznych, stymulując funkcje psychomotoryczne.
Źródło artykułu Rola muzykoterapii w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Muzykoterapia Świdwin